Åt rätt håll

Vår lilla Minion har tydligen lurat alla, hehe. I dag var jag på ultraljud och det visade sig att hen ligger med huvudet neråt! Innan ultraljudet började kände barnmorskan med händerna på magen och sa att det var svårt att känna exakt hur mini ligger, men sedan fick vi ju facit.
 
Tydligen har jag även moderkakan i framvägg, vilket jag inte fattade när jag var på rutinultraljudet. Det är kanske därför det varit svårt att känna om det ligger något huvud där nere?
 
Tydligen ligger Minionen med huvudet långt ner och det är väl bra, antar jag, hehe. Jag har varit ganska orolig och bekymrad över att eventuellt behöva göra ett vändningsförsök, men nu verkar jag alltså slippa det och kan börja ladda på allvar inför förlossningen.
 
Självklart kan det ju sluta med ett snitt i alla fall, men just nu är jag inställd på en vaginal förlossning som varit planen från början.
 
Det var gulligt att se hur mini snuttade på sin lilla hand och jag fick även en glimt av ansiktet. Jag var lite nervös för att "råka" se vilket (fysiskt) kön mini har, men som tur var såg jag inte (vad jag vet i alla fall) varken någon snopp eller snippa. 
 
Minionen växer som hen ska och verkar trivas där inne, men det måste vara väldigt trångt vid det här laget. Jag hoppas att hen vill komma ut om 3-4 veckor. Det blir lagom.

Kommentera här: