Vecka 33

I går gick jag in i vecka 33 och nu hänger jag knappt med.
 
Vad händer denna vecka?
 
Nu ökar fostret snabbt i vikt och hen väger nu cirka 2 kilo och längden är ungefär 45 centimeter. Hur får det ens plats i min kropp?? Snart har mini nått sin fulla födelselängd.
 
En del barn har mycket hår på huvudet redan nu och om jag känner mina gener rätt så kommer vårt barn att födas med en mörk liten kalufs.

Mini kan uppfatta ljus och mörker, natt och dag. Huvud växer snabbt efter som hjärnan nu är inne på slutspurten.

Hur går det och hur mår jag?

Halsbrännan är lite bättre just nu (peppar peppar) men jag är fortfarade väldigt trött. Mina fötter och vader är lite svullna, men det är inget jag lider av särskilt mycket.

I dag är det 31 dagar kvar till föräldraledighet och jag längtar! Hoppas bara att jag hinner ta det lite lugnt innan mini bestämmer sig för att komma ut i världen.

 

Kommentera här: