Vecka 27

Vecka 27 i dag och snart mindre än tre månader kvar till bf.
 
Vad händer denna vecka?
 
Nu har livmodern vuxit så att den översta delen finns mellan naveln och revbenen (jo tack, det känns!) och det finns fortfarande gott om plats för fostret att röra sig på.
 
Mini är omkring 37 centimeter lång och väger knappt ett kilo. Mini är ungfär lika stor som ett salladshuvud.
 
Tydligen är många foster mer vakna på kvällen och ibland kan en känna en liten fot som trycker mot magen. 
 
Hur går det och hur mår jag?
 
Ungefär likadant som förra veckan. Jag har blivit mer anfådd, även när jag vilar. Jag tror att jag har börjat få en hel del sammandragningar (som inte gör ont) och lilla mini blir allt mer aktiv där inne. Nu känner jag inte bara sparkar utan också mer "vridande" rörelser.
 
 

Kommentera här: