Vecka 28

Men hallå, nu är det redan vecka 28 och dags för de tredje och sista (!) perioden.

Vad händer den här veckan?

Nu är mini cirka 39 centimeter lång och väger cirka ett kilo. Mini är ungefär lika stor som en aubergine!

Fostret har stora chanser att överleva om det skulle födas nu, men jag hoppas ju såklart att det dröjer minst några veckor till innan hen kommer ut.

Nu börjar fostret lägga på sig mer hull och hjärnan utvecklas allt mer. 

Det finns fortfarande ganska mycket plats att röra sig på, men snart kommer mini att lägga sig tillrätta med (förhoppningsvis) huvudet nedåt.

Hur går det och hur mår jag?

Tydligen så kan känslorna och humöret börja svänga igen, som i början av graviditeten. Det har jag börjat känna av, men humöret är ändå helt okej för tillfället. Peppar peppar!

Jag har fått mer ont i ryggen och höfterna och j-vligt irriterande halsbränna. Det är svårt att sova om nätterna, men det kan även ha med värmen att göra. Jag känner mig dessutom extra varm och trött av värmen, men totalt sett mår jag trots allt ganska bra.

Kommentera här: