Vecka 29

Dålig uppdatering förra veckan, jag fokuserade på att ha lite semester och fira midsommar. Men nu är jag inne i vecka 29 och inser att det är mindre än tre månader kvar till bf?!
 
Vad händer den här veckan?
 
Nu är mini cirka 40 centimeterlång och väger cirka 1,2 kilo. Hen är nu tillräckligt stor för att kunna sparka på mina revben och urinblåsan. Det sistnämnda har jag märkt av, haha. Nu kan fostret även drömma, hur coolt?
 
Det finns fortfarande plats att vända sig runt i livmodern och fostret kan ligga med huvudet både uppåt och nedåt. Nu syns det ofta på utsidan när mini bökar runt där inne.
 
Fostrets sinnen är full utvecklade och hen ser skillnad på ljus och mörker. Mini kan till och med minnas och känna igen flera röster, inte bara min och Jonas röst utan även andra personer vi träffar.
 
Hur går det och hur mår jag? 
 
Jag har faktiskt inte lika ont i ryggen som förut (peppar peppar) men halsbrännan är kvar. 
 
Magen känns lagom stor och jag känner mig inte klumpig, men däremot inte så vig, haha. I alla fall inte när jag ska knyta mina skor...

Kommentera här: