Vecka 25

Jag "firar" denna röda dag med att jobba och i dag går jag även in i vecka 25 – tjoho! 
 
Vad händer denna vecka?
 
Nu är fostret cirka 33 centimeter och väger ungefär 700 gram. Hen kan knyta syna händer och få tag i sina fötter. Känseln utvecklas allt mer, liksom näsan. Näsborrarna öppnar sig och nu liknar fostret mer och mer ett nyfött barn i sina proportioner. 
 
Tydligen har mini även ett utvecklat korttidsmine och hen är nu bättre på att känna igen röster och ljud.

Jag märker tydligare av att mini har en egen dygnsrytm. Jag har ju känt rörelser ganska länge nu, men förra veckan var lite lugnare. Denna vecka har rörelserna ökat igen, vilket känns spännande. I morse vaknade jag av två tydliga buffar i sidan, haha. Någon tyckte tydligen att det var hög tid att kliva upp.

Hur går det och hur mår jag?
 
Jag känner som sagt av fler och fler rörelser och de blir allt tydligare. I övrigt är det samma krämpor som förra veckan; nästäppa och foglossning.
 
Bjuder på en cheesy bild från dagens promenad i solen innan jobbet.
 
 

Kommentera här: