Vecka 26

I går gick jag in i vecka 26 och tiden springer verkligen iväg. I dag fick vi lyssna på minis hjärta hos barnmorskan. Det lät "normalt" och ungefär som en galopperande häst, haha.

Vad händer den här veckan?

Nu är mini cirka 35 centimeter lång och väger ungefär mellan 800 och 900 gram. Mini är ungefär lika stor som ett blomkålshuvud.

Nu utvecklar fostret sina lungor och tränar på att andas genom att dra in och ut fostervatten i lungorna. Hen kan även öppna och stänga sina ögon. Det låter inte så mysigt att ha ögonen öppna i vatten...

Jag har också läst att fostret kan röra sig till musik eller stannar upp och lyssnar om någon sjunger, så gulligt!

Hur går det och hur mår jag?

Foglossning, nästäppa och halsbränna. Check. Jag hoppas verkligen inte att mitt lock i örat som jag hade för några veckor sedan kommer tillbaka, men ibland krånglar mitt vänstra öra lite. Störigt!

I övrigt mår jag "som vanligt". Jag känner ingen större oro över någonting just nu och tänker att jag tar allt som det kommer. 

Just nu planerar jag vad jag ska packa med i BB-väskan och vi letar efter en extra vagn, som är lite mindre än vår Emmaljunga och smidigare att ha med i bilen.

Kommentera här: